پس از خلق هر تبلیغی، اولین و بهترین تصوری که به ذهن ما میرسد، چگونگی استفاده بهینه از آن است. در این زمینه، سئوالات زیادی مطرح میشوند: چه افرادی مهم هستند؟ چگونه با آنها تماس برقرار کنیم؟ در چه زمانی و چه مکانی میتوانیم تبلیغات خود را در اختیار آنها قرار دهیم؟ این ارائه تبلیغات، چه مقدار برای ما هزینه دارد؟
سئوالات فوقالذکر و سئوالات متعدد دیگر، سئوالات و مسائل مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گرفته و در مورد پاسخگویی به آنها تصمیمات مناسبی اتخاذ شوند. مهمترین مسئلهای که باید مورد توجه قرار گیرد، ارائه تبلیغات به شیوهای کاملا موثر و مقرون به صرفه است، به طوری که بیشترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد.
اکثر منتقدین، طراحی رسانهای را نوعی بازی و محاسبه سریع میدانند. تشریح و تعیین اهداف رسانه تا زمانی که تاثیر و کارآیی آن مورد ارزیابی قرار گیرد، یک طرح رسانهای در نظر گرفته میشود که تمام این فرآیند را میتوان مشتمل بر توجه و ارائه نتایج آن در مقیاس بزرگ دانست.
فرآیند طراحی رسانه با توجه به اهداف طرح و بودجه موجود آغاز میگردد که شامل تعیین تعداد افراد و مخاطبان و تکنیکها و روشهای دستیابی به آنها با استفاده از بودجه موجود است.
اهداف رسانهها
اهداف رسانهها تابع اهداف و راهبردهای تبلیغاتی هستند تا مستقیما آنچه که موردنظر تبلیغات است به دست آید.
باید به این مسئله نیز توجه داشت که آیا تبلیغات میخواهد آگاهی و توجه به علائم تجاری را افزایش دهد و افراد بیشتری را به مشاهده تبلیغ تشویق نماید یا این که میزان تاثیرگذاری آن را افزایش دهد. در نتیجه، اگر هدف رسانه، توجه به علائم تجاری باشد، باید فعالیتهای خود را بر پخش و گسترش عرضه تبلیغات متمرکز کند، در غیر این صورت، باید بر روی نفوذ و تاثیرگذاری بهتر و بیشتر تمرکز کند.
دامنه رسانه
به تعداد افرادی که حداقل یک بار در برنامهریزی رسانهاین تحت پوشش قرار میگیرند، وسعت تراکمی یا فزاینده تبلیغات اطلاق میشود.
منظور از دامنه رسانه میتواند شامل موارد ذیل باشد:
- تعداد افرادی که حداقل یک بار، آگهی تبلیغاتی مورد نظر به آنان ارائه شده است.
- تعداد کل افرادی که آگهی موردنظر، حداقل یک بار، در دامنه موثر به آنان عرضه شده باشد.
- تعداد کل افرادی که حداقل یک بار در برنامهریزی رسانه تحت پوشش قرار گرفته باشند.
تکرار
منظور از تکرار عبارت است از:
- تعداد دفعاتی که یک آگهی به یک فرد عرضه میشود.
- تعداد دفعاتی که آگهی برای هر فرد قابل دسترس در میان مخاطبان اصلی پخش شده باشد.
- میانگین دفعاتی که برنامه رسانهای برای یک فرد عرضه شده است لازم به ذکر است که تکرار نیز همانند دامنه در مدت زمان خاصی قابل استفاده است.
یک فرمول
آگاهی از یک علامت تجاری که در مراحل ابتدایی کار خود باشد، بسیار حائز اهمیت است، در نتیجه، دامنه، اهمیت بیشتری پیدا میکند. اگر علامت تجاری در مرحله تکامل باشد، تکرار تبلیغ، اهمیت پیدا میکند. اگر علامت تجاری در مرحله تکامل باشد، تکرار تبلیغ، اهمیت پیدا میکند و در نتیجه، تکرار، مهمتر است.
با این حال، در مرحله میانی، افزایش و گسترش دامنه و تکرار، دارای اهمیت هستند؛ وظیفه طراحی رسانه نیز برقراری توازن میان آنهاست.
به طور کلی، هدف طرح رسانه، توازن میان ترکیب دامنه و تکرار است، به طوری که حداکثر سود را به دنبال داشته باشد. با این اقدام، با افزایش بودجه رسانه، طرح، تبلیغات را به طور خودکار در اختیار مخاطب قرا ر میدهد. اما این اتفاق چگونه رخ میدهد؟
جایزه انجمن چاپ دیجیتال اروپا به چاپگر لارج فرمت Agfa’s Oberon RTR3300
تکنولوژی چاپ دیجیتال: نرم افزار گردش کار برای رشد عملکرد پایدار
تکنولوژی چاپ دیجیتال: نرم افزار گردش کار برای رشد عملکرد پایدار و بر اساس تقاضا
یک ,تبلیغات ,توجه ,رسانه , ,تکرار ,حداقل یک ,افرادی که ,علامت تجاری ,را به ,در مرحله ,تکامل باشد، تکرار ,مرحله تکامل باشد،
درباره این سایت